morning!!-

semalam tido awal..terjaga tgh mlm.. ahahha..sbb- terdgr kt lorong sebelah bilik haku tu..cm ade yg godek2 segala...haish- then, aku cm bgn lar..pegang lappy aku..hee- bunyi2 itu ilang!..hehe- ampesss.. =p aku wat bodo jek lar...

okeh- then, pas wat hape yg patut..aku pown tido lek...hehe- nk dijadikan citer..selalunyer..mmg azan subuh kedengaran di telinga..hoho- kuat woo- sbb pe?? sbbnyer...depan umah haku tu musholla tuk org2 sekitar sini- hee- tp kdg2 kalu lena..mmg tak dgr la azan sekitar 3.40 pagi itu.-

hmm.. semalam dan arini- panum : communication skill- .. hehe- mcm mana nk sampaikan berita buruk...sampai itu..ini...hehe- wah3- .. siap ade berlakon2 agik- .. aku lah pelakon ter hampess..hoho- sbb semalam asek gelak jak- haish, arini kene lebih serius! =p..

mlm td..hatiku tak keruan, sebenarnyer..bila ak msk kelas panum ari pertama- ..hmm..aku merasakan terlalu byk yg perlu aku belajar...yg ak belajar 4 years tu kene refresh balik-.. hmm...terdiam, terduduk..langsg terlena daku memikirkannya... hoho- hajat di hati..panum harus belajar dan study lek theory- ... insyaAllah- .. - Dr Putra said- " kalian itu udah terlalu jauh..utk patah balik terlalu pnjg...jd..lalui aja..apa saja resiko yg bakal mendatg..lalui aja-" hoho- .. hmm-.. letak tgn atas dahi berfikir lgik... bila nk bertindak? wahahhaha! -

mcm aku salu ckp.. "nk ckp mmg senang, semua org leyh ckp itu..ini..tp nk buat???" mmg susah.. mmg ko kene ade satu aura yg cukup kuat-.. nk dpt kan aura itu?? .. bg aku aura tu anugerah Illahi.. bila dekat..terasa auranya..-tp apekah kite menungggu aura itu hadir...menunggu..dan terus menunggu!! oyh itu benar, aura di cari..di usahakan.. aura mmg sesuatu yg natural tp perlu di cari... "usaha, doa, tawakal" ...

huuu, senang ckp, susah nk buat kan.. hehe- melainkan kite benar2 nekad..tuk melakukannya..
huuu......... bila aku rasa susah hati.. aku rasa..hari mendtg ini se akan ..huuuuuuuu...aku ingat balik surah al insyirah(kelapangan) - ayat 5 dan 6... "kerna,sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan,,sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.."..
...huu- dulu ade sorg ustaz ni penah ckp kt aku...die kata, aku ni stress..hehe- padahal aku ni tak sedar aku stress..tak nampak pown..kat malaysia lagik-.. pastu, die seakan2 membaca aku ni mcm mana.. hehe- terpana aku..bila die nasehat aku.. pas semayang baca surah surah al- insyirah.. baca Quran ari2 walupown sedikit.. cubala wat solat2 sunat sikit2.. sembahyanglah dgn kusyuk... huu- terpana weyh- ..terasa kerdilnya diri-.. terima kasih ustaz..walupown sekali bersua muka- kesannya terlalu dlm- ku pelajari sesuatu..idup harus ade pedoman...hati harus senantiasa dibajai dgn ayat2 Al Quran. hmm.. dan klu tgk muka ustaz tu...sgt2 bersih, bercahaya.. ya Allah- benar..aku tak pernah lihat wajah sebersih itu..." die adalah seorg cikgu English , dh ade wife..cikgu gak..ade anak2..yg sejuk mata memandang. di panggil ustaz sbb ilmunya dlm agama juga mantap. Sebenarnyer, ak dtg kat die sbb mak aku ajak, sbb aku salu migrain ..hehe- pastu die guna ayat2 Quran.. ayat2 tu semua aku tahu...semua ade dlm Al mathurat.... aku dpt pelajaran di situ...- huu- pelajaran yg takkan terlupakan.. "thanx ustaz!-"semoga Allah memberkatimu..

"kdg2 kite terleka dgn persembahan pentas donia ini.. tapi bila susah..baru mengenang Nya..." ape adil??
.............
"cahaya di cari... bukan di tunggu... cahaya itu senantiasa ada...tapi kita harus cukup kuat utk menikmatinya cahaya itu... " ..

......
ku cari bahgia haqiqi..

0 comments:

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers