inilah buku kenangan batch 2004 - ..
after 4 years together-... rasa sedih pown ade- .. pasni masing2 dh msk clinical jupe kat sepital tp lain department.. tp kite maseh batch 2004!- ahahha..sungguh syahdu ayat aku ( adakah aku berpura2?) =p
huuu- ni belum lagik the final day.. graduation day! huu


anyway! - congrats to the "buku kenangan" team yg di ketuai oleyh Rizal. mmg besh- tak rugi ku byr rp100k- sgt berbaloi- memory yg takkan terlupakan! ahahha- seb bek best klu tak, aku tak byr lagik rp50k td..hoho

ape2 pown aku akan bercuti dari esk - 25hb sampai 29hb Des 2008- haaaaa! sgt besh! tgh plan ape nk buat nanti!..- org kata " enjoy the moment" ..tgh tak bz- nikmati lah..dh bz pown nikmatilah-.. ;)
..............
okeh- tiba2 aku rasa nk bercerita kisah aku selama 4 years kt Indonesia-

okeh- huuu-

First year : - sgt rasa Indonesia sgt membusankan, org2 nyer sgt tak memahami, diorg ni ade yg suke org2 malay, tp ade yg membenci-
-sgt sulit bila berurusan dgn kantor imigresen- huu- mmg sgt menyusahkan dan menyakitkan hati.. ahahha- tp tu ar, dh biasa ar klu kene marah, tengki, herdik..kene ulang alik p imigrasi tu- bygkan nk g imigrasi tu nek sejenis kenderaan awam bernama Angkot wane biru- perjalan dekat 1 jam weyh baru sampai- .. nek taxi mahal- so, sanggup nek angkot tp ngn kwn2 ar- tak berani sorg2, sampai sekrg aku tak berani g imigresen nek angkot sorg2 sbb takut ar, jauh sgt- sanggup nek taxi-
-masa poya2 lam kelas- pegi kelas- blur...dgr org ckp indo- hmm- org kata mudah bhs indo ni..hmm- tp sebenarnyer tadelah senang sgt =p .. ahahah- masa first year- kaki tido lam kelas-..
-RAYA PUASA kat Indonesia- ...sedih giler masa ni- ..pg2 family call-.. uwaa!! masa ckp lam phone cool jak..gelak2- letak jek tepon..uwaa!! ku menangis lar sorg2...yg beshnyer tido umah senior-..semua lam satu bilik..tp masing2 wat2 tido- padahal semua tgh nanges-..hehe- masa tu thanx to kak ima( opps, dr rahimah :tgh posting kt HKB) ..to kak dayah maseh clinical,dan kak mawi.. hehe- aku dan kwn2 ku njoy jek raya kt sini walupown mmg tak meriah.
- Makan rendang Lidah Sapi.. wuuu! ahahhaha- nie kes haziman yg menipu kami..kesss- g beraya umah Prof Ali- die pown jamu mkn..well- lapo beb- entam jak- sekali tanyer kt ximan..nie daging eyh?? (sambil tunjuk ke arah rendang) ..ximan angguk jak- aku, amni, zahra, aliza..dgn rakusnya mkn..ahahhaha- pesss! telan jak... Ximan kata, sedap tak?? tu la lidah sapi...huuuuuuu! giler masa tu, rasa nk luah balik jak tp depan Prof Ali..gilak pa! telan jak-.. ahahha- neway- sebenarnyer mmg sedap weyh..sgt lembut! =p

2nd year - Study kelam kabut..ahahhaa- ..aku dan beberapa kwn aku kene panggil tuk evaluasi- keh3- kene motivate ar- kesss- cm biasa..aku jwb "kendala bahasa" ahahha- padahal pemalas nk belajar- zaman tak sedar dirik- .. heee- .. tp, aku manusia yg tak pernah ingin menyerah- setiap kali aku gagal..aku pasti bgn! sbb hanya kamu yg tahu kemampuan diri kamu- yg pentg jgn putus asa!- .. bagi aku- aku sgt bertuah bila aku di uji dgn kegagalan sbb masa itu..hikmahnya akan terserlah- "kau akan semakin dekat dgn Maha Pencipta"...kau akan belajar erti kesabaran..kau belajar ttg bagaimana mengatasi suatu kegagalan"..hehe-

JGN PERNAH PANDANG RENDAH TERHADAP ORG LAIN-
hormati semua org di sekitar kite...walupown die hanya seorg tukang sapu..kerna munkin pada suatu masa- si tukang sapu itu lah yg menoong kite- kerna idup ibarat roda!

3rd year- idup ku di sini semakin pulih..mengorak langkah- kejayaan demi kejayaan..keh3..tade ar- masa nie aku cover lek result2 aku..hehe- Alhamdullillah- semua berjln lancar- ..

4th year- musim berjln2- aku jln2 g Jakarta, Bandung, Bali.. keh3.. mmg sgt besh-
- aku g bandung n jakarta ngn kwn2 aku, hehe- jupe students Malaysia kt sana..rasa untung duk kt Malang sbb..sana makanan sgt mahal- dan panas dan padat..keh3.. Malang ni kaw die bukit2,so, agak sejuk cm cameron higland ar- .. hehe- makanan pown lumayan..agak murah- ..dan org2 nya pown...mmg ramah tamah- tp biasalah..ade gak yg berhati busuk! - org jahat tentu ada...jika tidak..masakan duet aku leyh ilang ..keh3-
- g Bali...my batch semua pegik...hehe- ni mmg besh- suke! ..nanti bila2 kene pegi agik.
masalah ngn Dr Purwani yg sgt menguji kesabaran aku- sampai titik terakhir aku berjuang n dibantu kwn2 aku..ini berkaitan thesis aku..huuu- ahahha- sampai ni saaat terakhir- air mataku jatuh jua di hadapan Ibu Win..Dr Aswin- sbb aku mmg tak thn sgt- ..malash nk citer dh- klu dulu mmg aku byk bercerita lam blog lama aku ttg perkara nie..thanx doctors- "semoga Allah memberkati kalian"..
- Ujian Thesis- dpt gak A. hehe. Alhamdullillah-

now, msk 5th year- clinical- hehe- nie lebih mencabar- nantikan cerita2 aku ttg clinical bermula - February 2009 nanti..hehe- before msk clinical- aku kene lulus OSCE - oriented skill clinical exam. now ni tgh panum- paniteraan umum..segala skill di latih selama 40 hari masa aktif- still ade cuti ar.. pastu OSCE- ..lulus OSCE..msk clinical- and my first posting --> Lab Radiology..hehe-

insyaAllah- moga dipermudahkan...ameen..

begitulah..serba sedikit kisah 4 thn aku yg di ringkaskan..terlalu byk senarnyer kenangan-
org kata " kalu kamu leyh survive kt negara cam Indonesia ni, pasti klu campak kt mana2 pown kamu leyh survive! " ..huuu-

tapi, aku bersyukur- di sini-.. aku belajar erti kehidupan.." menghargai ape yg aku miliki..- aku cinta segala yg ku miliki- melihat org2 yg sgt susah-...membuat aku merasa.. hmm- betapa aku beruntung...huuu-
..............................................

aku selalu merasa kurang...
tapi pabila ku lihat ade yg lebih tak berdaya..
aku merasa lebih....

kesimpulannya :
dimana jua anda berada -ade 2 menda yg kite kene jaga.
1) Hubungan dgn Allah
2) Hubungan dgn manusia..


klu dulu..entry2 kt blog lama aku..aku salu tulis- "keep smiling".. huu, walupown kamu sedih- kerna..tersenyum dlm kesedihan- itulah suatu ketabahan yg tak ternilaikan- ..

huuu- mmg indah sebuah kehidupan ini- jika aku bisa melihat semua org tersenyum dan aku juga tersenyum setiap saat dan ketika-..
ape munkin? ..huu- pasti tidak akan terjadi kerna...

"Hari tidak selalu cerah...kdg kala hujan turun..tetapi ingatlah bahwa- tiba masanya hujan akan berhenti jua- matahari akan kembali tersenyum..dan kdg kalu terdapat pelangi indah- " begitulah lukisan alam- =) "

"jika malam terlalu gelap- .. kamu punya bulan, jika bulan tak kelihatan malam itu..munkin ade bintg..jika bintang juga tidak kelihatan.. huu- jgn lupa pasang lampu k! huuu- "

sgt pnjg lah aku bercerita- kerna...sebuah buku kenangan..hehe-


hehe- ni lah..batch 2004 malaysian- huu- dh 4 thn kan kite sama2- 2 thn agik!!- semangat okesh!! semoga berjaya!! =)

4 comments:

waaaa... summary 4 tahun di indon ek.. ;) .. all the best for the 5th year.. lepas nih dah DR. Hafizatul Akmar <- betul ke eja? belasah je laa ek. :P .. -crease-

hehe- okesh! thanx crease- semoga lancar2 hendaknya .InsyaAllah-

benarlah ejaan itu..hee =)

hehe- okesh! thanx crease- semoga lancar2 hendaknya .InsyaAllah-

benarlah ejaan itu..hee =)

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]office 2007 enterprise serial, [url=http://firgonbares.net/]buy photoshop uk[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] filemaker pro 10 templates freeware dvd decoder windows xp home
software source store [url=http://firgonbares.net/]power policies windows xp registry[/url] oem software problems
[url=http://firgonbares.net/]student cheap software[/url] buy microsoft software
[url=http://firgonbares.net/]edition software discounts[/url] shop sales software
cheap software developers [url=http://firgonbares.net/]buy adobe photoshop 5[/b]

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers