azam baru di tahun baru!! aku sgt bersemangat-

1) ubah dari tak baek kpd baek- apekah?

  • 1.solat kene lebih mantap, kusyuk.. yg pntg!!! - jgn lewatkan solat!! ishhh...ni yg susah,tp kene usaha akmar!
  • 2.kene baca Quran dgn baek,sehari ade helai pown jd la..asal kan ari2 (teringat arwah ust khairuddin, Al Fatihah)- jeles tgk org hafal Quran, sepupu aku umur 13 thn pown hafal Quran,aku?ampess..sepupu aku sebaya aku pandai bertaranum..hish- jeles aku..aku ni baca Quran pown terkial2-
  • 3.abeskan novel " KHADIJAH - The True Love Story of Muhammad" ..hehe- ni hadiah dari aini birthday thn2 dulu-..haish..baca sikit pastu tak smbg..padahal besh buku tu. novel cinta alaf21 sehari jek abes..ape la aku ni.
  • 4.nak belajar dgn baek- dan wat clinical dgn baek- huu, ade lar 2-3-4 manusia2 yg cam pandang rendah sama aku.. ahahha- takpe2, hidup ni cam roda- kdg2 kamu di atas, aku di bwh..tp nanti ia akan berputar jua-
  • 5.menutup hatiku tuk perkara tak tidak penting..wahahha- kedengaran agak yoyo- tp- ntah- sekrg ni aku rasa nk single jak.keh3- sampai bila? sampai ada org msk meminang kot. siapakah? aku tak tahu lah sape..aku suh jak la family aku carikan or sape2 yg dipercayai rekemenkan..hehe- mengapa? sbb ntahla- busan kot melayan perasaan yg ingin bercinta.huu..siapalah aku utk kamu yg baek itu- ahahha- cukup lah aku mencinta pd yg benar2 harus di cinta dan pasti tidak pernah kecewakn aku. Mengasihi org2 yg benar2 perlu ku kasihi- Takpe- masanya pasti tiba, ape aku nk risau..aku hanya perlu bersedia yg terbaik saje tuk suami aku.insyaAllah. kan Dia ade.
  • 6.memasak- ..nk kene belajar memasak dgn lebih gitu.bukan sbb aku dh nk kawen- tapi sbb- nanti abg2 dan adek2 aku tak kutuk aku dh. kess- ahaha
  • 7.Urus diri dgn lebih baek-.. wah3- ini adalah termsk displin diri- : kene berterusan, basuh bj hari2, bilik kene kemas selalu (ahaha, sbb klu aku cam bz, tade mood nk mengemas pasti bilik jd berterabur jua.makanya..tak leyh cenggitu ar) , penampilan yg lebih dewasa dan matang dan waras dlm berfikir..ehem2!
  • 8.Jgn tangguh kerja. Jgn Malas- .. hehe- ni "mak dan akak aku salu ckp kat aku" jd maksudnya aku adalah org yg tanpa jgn itu. huuu! makanya thn baru ini. aku kene berubah-.. boleh ke eyh?
  • 9.dari "comot" kepada "cumil" ahahha =p tp aku mmg dah "sgt maness" cm cokelat- keh3
wahhh!! azam anda laks bagaimana??
ade 9 semuanya mutiara naga ini..
persoalan nya : mampukah manusia yg bernama "hafizatul akmar bt hussin" ini melaksanakan azam2 baru ini??sebenarnyer sih, ini ade gak terkandung azam2 lama yg tidak mantap dilaksanakan dan ade yg tak lansg berlaku "hanya hangat2 tahi itik" tp aku akan berusaha lagik pd thn ini - harus!! tp kene selalu ingat ar azam2 nie..jgn ar- arini tulis.. esk2 dh cam ampess..rusak ar!.. huu- aku nk berubah.. bantu aku..

"ya Allah , bantu lah aku yg lemah ini.."
semoga aku dpt melaksanakan..ameen..

Selamat Menyambut Tahun Baru 1430 H


2 comments:

sy pon tak abes lagi bc buku khadijah tu, mmg best kan, real ceritanya :)

yer..besh- baru baca samapi 60 pages.. hehe-

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers