Wahai anak pamanku, aku berhasrat utk menikah denganmu atas dasar kekerabatan, kedudukanmu yg mulia, akhlakmu yang baik, integritas moralmu dan kejujuran perkataanmu. (perkataan Khadijah ketika melamar Rasullullah s.a.w)

Tidak. Demi Allah, aku tidak pernah mendapat pengganti yg lebih baik daripada Khadijah. Ia beriman kepadaku ketika semua orang ingkar.Ia mempercayaiku tatkala semua orang mendustakanku. Ia yang memberiku harta pada saat semua orang enggan memberi. Dan darinya aku memperoleh keturunan, sesuatu yang tidak kuperoleh dari istri- istriku yang lain. (Perkataan Rasullullah saw. mengenai Khadijah).

-The true Love story of Muhammad-
Tak dapat dimungkiri, Khadijah, istri Rasullullah s.a.w merupakan sosok yang fenomenal. Bukan saja memiliki perilaku yang mulia, Khadijah juga merupakan sosok yang cerdas dengan ketabahan yang luar biasa.
Ia rela mengorbankan seluruh harta dan jiwanya untuk dakwah Rasullullah. Dengan kematangan, kebijaksanaan, dan integritas dirinya, Khadijah menyokong, membangkitkan tekad dan mengobarkan semangat dakwah Rasullullah.
Jika ada wanita yang langsung menerima salam dari Allah, maka Khadijah lah orang. Peristiwa itu terjadi ketika Jibril mendatangi Rasullullah. Allah menjaga dari Khadijah dari segala cela sehingga penduduk Mekah menjulukinya sebagai "wanita suci".

Khadijah pun menjadi wanita teristimewa bagi Rasullullah. Rasullullah selalu menyebut- menyebut nama Khadijah dan mengistimewakan teman- teman Khadijah, walau hingga Khadijah wafat. Inilah kisah Khadijah, cinta sejati Rasullullah.

- okesh, ini antara ape yg tercatat dlm buku ini- seyes buku ini sgt best- di mana ..bila membaca..sama ada anda akan tersenyum sendiri, menangis hiba .. huu- byk sgt pengajaran dlm kisah ini..teladan yg boleh kite contohi dan di sesuaikan dgn gaya hidup pada masa kini.

- terima kasih pd kwn aku- aini- sbb buku ini merupakan hadiah Hari Lahir yg ke 22 pada thn 2007. hehe- thanx yek! ;) masa itu, pegi book fair- aku ckp..aku suke sgt buku ini, tapi masa itu aku dah membeli 3 buah buku yg lain. aku ckp..hmm, takpe2, next month i'll buy the pink book!-

heee- tp aini beli buku tu. ingatkan tuk dirinya..lastly, sampai umah- die kasi kt aku ckp hadiah bezday..keh3- sweet kan..wehehe- kwn2 aku mmg suwit2 cam haku gak, tu sbb aku syg korang semua!! kalian mmg best!! :p ( kan aku kata, aku mmg sgt maniss) ..wehehehhe-

jdnyer..aku sgt2 merekomendasikan buku ini okeh kerna byk gak persoalan2 yg selalu bermain2 di akalku terjwb!!-

daaaaaaaa! arini aku mau g jln2!!- hurray!! =D

6 comments:

boleh...pinjam?

hehe

buleyh jek jika ade kesempatan-

tapi apelah sgt rm30 utk sebuah buku yg besh kan?? :p

hihi

ehehe...
kat mesia ade ke?
wahaha.

(elaun pon belom masuk lagi...alahai)

cer try carik lu..

insyaAllah ade..

(tunggu lar elaun msk yek..hehe)

Salam Korek.

Best ni. Agak2 ada yang jual online tak? Saya teringin nak baca. Thanks for the info. Buat saya berkobar nak dapatkan sebuah.

p/s: Sweet nya cinta Rasulullah dan Khadijah.

salam sarah! =)

mmg besh! hmm, online, sy tak pasti laa sarah- nanti sy try usha2- klu ade sy roger2 kamu yek!

ps: nyer sgt sweet! ;)

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers