hujan!

bila hujan- sejuk- lapo- bila sudah kenyang- maka akan mengantuk-tido masa ujan nikmat sbb sejukk, best tido.

seyes aku suke tgk hujan-
dulu masa kecik2- asal hujan jek- aku ngn adek2 akan melompat2 dlm kehujanan- yeay!! leh mandi air hujan dari atap umah- ahaha- mak dan abah tak marah- janji kene bilas balik dgn air biasa. riang! besh masa tu..
tapi bila dah besar- tgk jek ujan turun- ahaha- nk lompat2 pown segan dah :p
kerna masa merubah kita menjadi dewasa- hehe
tapi- analogi nya..aku ingin menari dlm kehujanan ..artinya ..itulah sebuah ketabahan, di mana dlm hujan,jika kamu menangis,maka org tak akan tahu- kerna air mata yg jatuh akan sama dgn air hujan..hehe- leh nangis puas2 kan.. "dancing in the rain" itu analogi nya..wahaha

tetibe aku teringat suatu ketika dulu masa aku join debate antara kelas kt saina..Lun buat analogi, kalu tidak pandai menari, jgn menari di lantai yg licin..keh3- itulah permulaan aku berjinak2 dgn analogi- giler tak tahan join debate- bukan reti pown-

-kembali-

hujan
aku suke tgk hujan
tgk gerimis..cantik kan..
hujan itu unik
bila hujan,
dgn melihatnya hati jadi damai, mendengar bunyi hujan aku rasa best-
klu tak percaya, masa hujan- cuba lihat di jendela...perhatikan hujan.. mmg indah!
susah nk ckp cmne rasanyer kan..hehe
hujan ini jugak slh satu cara redakan stress- cuba try tgk!

dan aku rasa hujan itu romatis! ( uuuuuuu :p )

tetapi
aku tak suke bila ..aku tgh jln kaki tetiba ujan lebat..huwa3 - basah kuyup- stokin basah- kasut basah..huu- itu yg leceh itu- hehe-
bila hujan- baju pown lambat kering
bila hujan- perut selalu memberontak
bila hujan- comforter jadi sasaran
bila hujan- makanya tido terus

hoho!
itulah hujan

hmm 1- aku teringin nk tangkap gambar hujan ! tapi aku tade camera canggih- sbb klu guna cam biasa kompem tak nampak titis2 hujan- huu- moga2 nanti satu hari aku ada cam canggih.haha

hmm 2- aku juga teringin nk melukis- aku sgt sukekan lukisan- aku pencinta seni- tapi aku tak ber seni- ekeke- teringin nak melukis dgn cantik tapi klu cube melukis meti tak jadi, tak cantik..haishh- beruntung org yg tgnnya berseni!- beshnyerrrr,leh pinjamkan aku bakat seni itu? ..huu-

hmm 3- tetibe aku rasa cam rendu zaman2 aku g camping dolu2- ahahha- best kan- camping, picnic- hiking..jungle trekking- hehe-

sekian-
kerna hujan!

3 comments:

Sy pun suka hujan, kalu masa kecik dulu maklum ler dulu atap zink, bila dgr rintik ujan, ati mnjadi girang terutama kalu nk tido la, waktu mlm kalu xleh tido asalkan dgr rintik hujan confirm leh tido..huhu, dan sy suka dduk tepi tingkap cermin yg besar cam umah org kaya bila ujan..huhu, tapi tapi xdpt lagi, setakat nih duk tepi tingkap kecik kat umah jek sambil memeluk kucing2 .huhu :p

yer! ujan mmg best!
wahh wah peluk kucen eyh- cumil2

:p

ezad : eyh lupa, semoga pasnie dpt tgk dari tingkap besaw laks! hehe

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers