1)"Nama saya Hafizatul Akmar "

kok susah ya nama mu..kata Dr Narno-

aku sengih sajek la-

2) "Hafizatul..wah- kamu hafaz Quran ya? "

erkk..sengih lgk- nggak! aku jwb

masaa..pasti hafal..tapi nggak semua kan..

oyh ya..ya..hafaz tp nggak semua"- hehe- betul gak tuu..mmg ade yg hafal kan..surah pendek2 tuu- hehe

3) "hafizatul akmar : maksudnya memelihara bulan" - "kata ustazah masa form 1'
hehe- senyum sajek- pelihara bulan pown bulan lar..

4) hafizatul akmar! oyh ternyata cewek! aku fikir cowok! yo opo rekk!
org sini byk ingat nama aku ni lelaki- :p

hehe- begitulah.. nama!nama! nama!- terima kasih emak dan abah! suke nama ku..hehe- biarpown org anggap namaku cam nama lelaki atau org2 sini kata aneh :p .. hehe
pernah org ambil nama anda2 utk nama anak diorg tak?
heee- aku penah- arwah ustaz aku- amek nama aku tuk anak sulung diek- "zaidatul akmar" tak persis sama tp die mmg kata nama itu dari nama aku.hoho-

:)

Hafizatul Akmar bt Hussin
9.12 pm ,malang ,jawa timur,Indonesia

hujan renyai- renyai
di jendela ku lihat silamku
di jendela ku lihat hariku
di jendela ku lihat cita ku
hujan masih renyai- renyai
aku masih melihat jendela
siapa kamu yg lewat di lorong itu
siapa kamu yg hanya bertemankan lampu kecil itu
siapa kamu yg membawa cahaya itu
tampak dari jendela,
di tgh kegelapan,
ku tampak cahaya,
siapakah gerangannya..
tampak bercahaya..

aku terus mengikut cahaya itu..
tiba- tiba..
cahaya itu samar- samar..
cahaya itu hilang..
ku cari cahaya itu..di seluruh pandangku
lenyap..
tiada..

-cahaya dan hujan-

2 comments:

bulan si penghafaz. bagus la. jgn selalu berkunjung ke belog ET. nnti hilang hafazan mu itew. huuu!

hehe!

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers