yer! gambo sepasg cincin- hehe- okelah di usia yg menjangka 24 thn pada 2009 ini- byk lak mendengar teman2 menjemput ke majlis pernikahan mereka- byk jugak yg bertunang segala bagai berkenaan dgn sebuah perkahwinan.
Apa kepentingan cincin?
ya- cincin merupakan simbolik pada sebuah perhubungan. Cincin tanda, cincin tunang, cincin kahwen. huuu, sampai 3 cincin- jenuh berat jari.keh3- tapi ada seorg kenalan aku ini- aku suka gaya fikirnya sgt simple- die bakal melangsungkan perkahwinan pada thn ini- sudah pown bertunang dgn bakal hubby nyer- die menetapkan bahwa hanya ingin satu cincin sahaja- yaitu cincin tunang- dan di hari perkahwinan semasa pembatalan air sembahyg- ganti cincin dgn gelang..wekeke! menarek gak kan- takyah pakai cincin bebanyak- hehe- ini utk org2 yg tak suke pakai barang perhiasan segala bagai.

cincin cam di atas tu.. -simple and nice-

mendgr teman2 sudah bertunang, berkahwin tambahan pula, abg2 ku juga tidak lama lg akan metamatkan zaman bujang mereka.Akak ku juga sudah berkahwin- makanya, kdg2 ada gak aura2 nk kawen itu! ahaha- tapi bila akal berpadu dgn hati dan bila kondisi semasa yg sedang berkomitmen penuh terhadap matlamat utk tamat study tepat masa dgn maka aura itu akan menjauh. Tambah2 bila segala organ2 mmg digunakan utk bekerja, tak sempat nk fikir hal2 yg kurang penting buat masa ini.hehe, selamat!-

ada antara kwn2 aku di sini yg mmg benar2 tidak sabar nak kahwen, ada juga yg berkata- "aku tamo kawen awal, nak keje..nk enjoy duet sendiri" hehe- betul gak kan..hoho- kdg2 aku pown rasa cam tu gak- keh3- santai sajek- aku rasa bila mmg kalau dh sampai seru, ada calonnya dan dapat restu- maka menjelma lah hari bahgia itu-kan!

Sebenarnya, bila usia dh area2 24, 25, 26, 27 - bagi seorg perempuan mmg area umur- org tertanya2 bila mau kahwen. hoho- Bagi aku , kalu lelaki tak kisah lar- kalau 27 ke atas tu baru aku rasa seswai utk berkahwen kot. hehe- tapi , sepupu aku kan umur 24 thn (lelaki) dh kawen dan baru bulan 12 thn lepas dikurniakan sepasang cahaya mata yg cumil- yer! kembo!
hehe- sekrg ni sepupu aku tu kelam kelibut- sambg study, keje part time lagik. hehe- baru sedar yg..huuuu! penin2! duet umah, duet barang2 baby, duet wife bersalin, persiapan umah.." ternyata bila kahwen byk gak belanja nya.. nak kawen pown byk..lepas kawen pown byk.hoho! bukan mudah kan :p tapi best- nanti die umur 34 thn- anak2 dh 10 thn..44thn anak dh 20 thn.

ahahha- itu kisah lepas kahwen- mcm2- bila kumpul ramai2, burak2 ngn sepupu2. ahaha- mcm2!- menarek gak- klu dulu kecik2 keje nk maen jek- ke hulu kehilir- dhla sepupu byk lelaki.hoho- bila dh besar ni- bercerita ttg anak, cerita ttg keje- ttg hal2 org dewasa- wahaha! aku dah dewasa upernya.. yer ..aku dah 24thn tahun ini.

kesimpulan : setiap org itu ada jalannya tersendiri- aku tak tahu jalan aku camne kan..jadinyer..lalui aje- berusaha yg terbaek, berdoa dan bertawakal lah-
: "pentingkan apa yg penting dahulu" sbb nyer kdg2 kite terlalu fikirkan sesuatu yg jauh ..ke hadapan..dan lupa akan hari ini yg harus di lalui-

: Hargai lah sebuah kehidupan..!

1. pada yg sudah berkahwin- tahniah! semoga berbahgia dunia akhirat
2. pada yg sedang mencari- semoga pencarian anda segera berakhir yek
3. pada yg menunggu- hehe- bertindak lah- usaha2
4. pada yg tidak mahu berkahwin - oyh! jgn!! tak baek..sbb ape- tanya ustazah.
5. pada yg tidak percaya pada perkawinan..takut kecewa, huu- aku rasa .. "kalu tak cuba , makanya tidak tahu kan.." minta petunjuk, moga dipermudahkan

satu sajek, aku rasa- kalau rasa2 cam tade bf ( cam aku ni :p ) atau frust ke..anda kan single- tak payah susah hati okeh! ekeke- relax!! tumpukan aje pada menda2 len- Cth : study, keje or apa2 yg lain la..ahaha..kumpul ilmu byk2 lu..harta byk2..nanti ada laa tu (utk diri sendirik jugak) ..insyaAllah - so, takyah pening2- serabut perut sajek :p ade tuu..pasti adee..sabarr! Kalau maseh lom sampai seru tu, maksudnya kite lom bersedia lagik tu kottt! ahahha

dan pada kwn2 aku yg dh nk kawen, tunang..wee! "Semoga Berbahgia"

hehe ;)

gilak pe akmar ckp pasai kawen.. abestu dh abg aku sebok nk kawen.. sepupu aku nk kawen..kwn2 pown nk kawen..ekekek-
sambung wat aktiviti2 lain.
daaaaaa!

2 comments:

igtkn ko dah tempah awal2 tapi calonnya xde , miahahahahahaha...

muahahahhah

ampess :p

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers