Menerima dan memberi

give and take

org memberi, kita menerima, tangan yang memberi lebih baik daripada tangan yang menerima.

hari demi hari, fenomena ini berlaku. Perkataan menerima ini adalah sgt luas, seluas lautan.hoho.menerima kenyataan, menerima apa yg telah ditakdirkan, menerima sebuah kejayaan, kehilangan, kehadiran, kesenangan, kesusahan.
Jika kita tidak dapat menerima sesuatu , itu lah yang di namakan "frust katak". Sebagai manusia biasa semua org pasti penah "frust". aku pun. byk kali, dah biasa. sbb ape yg di hajati tidak kesampaian.

Isu yg agak suam2 kuku kini, adalah isu result SPM. beshnyer yg dpt straight As. SPM aku pown tak sebegitu.hehe. aku sgt kagum dgn seorg pelajar yang mendapat 20A , dari sekolah maahad muhammadi perempuan. kagum! best3, jadi parents die kompem gumbira maksimal. Betapa mereka berjaya mendidik puteri mereka itu kan. kagum3!.

Beberapa hari ini, jiwa aku agak sedikit kacau. Semak perut, semua rasa tak kene. Toleh kiri, toleh kanan, pandang belakang, jenguk atas! tapi masih blur, blur, blur, kosong! tak tahu apa yg aku fikir tapi kosong.
hmm

Kadang2 aku selalu terfikir, ape itu kebahgiaan? Bagi aku, kebahgiaan itu aku rasa hanya bila dimana aku berada bersama org2 tersayang. Itulah kebahgiaan.
Kepuasan? Kepuasan di rasa kan nikmatnya, setelah berusaha semaksimalnya dan akhirnya kau berjaya melakukannya.

ahaha, apelah aku mepek
sebenarnyer aku nak kemas room aku hari ini. tapi tgh tunggu "angin" rajin sepoi2.
penah tak rasa tidak berdaya?
penah rasa tak keruan dan tidak tentu hala?
penah rasa, tak tahu nak kata ape yg aku rasa?

aku tak cukup bz ni utk menghilang rasa2 ini.
aku nak aku busy, supaya rasa2 ini takde..
aku nak aku busy, supaya aku tidak fikirkan hal-hal yang buat aku rasa tak best..
aku nak aku busy, supaya aku dapat lupakan sesuatu perkara, byk senarnyer
aku nak aku busy, sampai aku tak update blog
aku nak aku busy, sampai aku rasa aku tak perlu on ym, tak perlu update blog, tak perlu blog walking, tak perlu kaco org2.

kesimpulannya, aku nak busy sampai aku tak lakukan hal2 yg aku tamo. tetapi, setakat ini, se bz nyer aku. aku tetap update blog, tetap on ym, tetap fikir hal remeh, tetap ingat "perkara2"

bila aku nk benar2 bz ni? hehe

2 comments:

Cumilnya kucing..hehe

ahaha. mmg cumil! hoho

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers