1 email received...~sealed with a kiss~

awak...
bukan saya tak nak tengok wajah awak,
tapi saya berdoa agar wajah ini menghiasi hari2 nanti..
hari2 yang pasti..


bukan saya tidak mahu melirik senyuman pd awak,
tp saya selalu tersenyum didalam hati,
agar senyuman ini 'mahal' dihari cincin di sarungkan di jari,

bukan saya tidak mahu bertanyakan khabar pd awak,
tetapi saya sering mendoakan agar satu hari nanti,
saya tak perlu bertanyakanya dan saya sentiasa merasai..
di hari2 yang pasti...

bukan saya tidak mahu bercakap dgn awak,
tapi saya ingin menghabiskan bicara2 saya,
tika mana saya dan awak 'bukan' lg 'saya' dan 'awak'..
di hari2 yg pasti...

bukan saya tidak mahu chatting dgn awak,
tapi saya takut jari2 ini tidak diizinkan lg untuk membelai rambut awak,
dihari2 yang pasti..

bukan saya tidak mahu mesej dgn awak,
tapi bimbang Allah menarik kenikmatan ini di hari2 yg pasti,
tika itu mungkin Allah menarik nikmat cinta duniawi yg dinikmati di waktu ini,

bukan saya tidak ingin memandang wajah awak,
tp,ana bimbang wajah ini tidak akan lg memberikan senyuman di setiap pagi,
di hari2 yg pasti...

bukan saya tidak ingin memandang senyuman awak,
tp saya bimbang senyuman ini pudar dan layu,
di hari2 yang pasti..

bukan saya tidak ingin membelikan hadiah untuk harijadi awak,
tp bimbang saya, hadiah itu adalah terakhir dari saya untuk awak..
tidak lagi ,
dihari2 yang pasti..

...............................

awak yakinlah,
percayalah...

bukan saya tidak ingin mengatakan rindu pada awak,
tetapi rindu tika ini tidak akan membawa kepada rindu saya pada ilahi..
kerana ia bukan hari2 yang pasti...

bukan saya tidak ingin mengatakan mencintai awak,
tapi saya tahu cinta saat ini tidak juga membawa kepada cinta saya pada ilahi,
kerana ia bukan hari2 yang pasti..

kerana ia bukan dihari2 yang pasti,
saya tidak mahu agar hati saya dan awak mati..
lalu mematikan hubungan saya atau awak dengan ILAHI..

awak,intailah sebentar hari2 yang pasti..tika itu,andai saya jatuh awak menghulurkan tgn untuk memberi saya harapan,tika saya kesedihan awak bersedia untuk tersenyum disisi dn menggembirakan,tika saya berseorangan awaklah teman,tika saya kelalaian awakla yang mengingatkan..tika itu,saya dan awak..
bukan lah 'saya' dan 'awak 'lagi...
kerana..

ia adalah hari2 yang pasti..
berdoalah untuk hari2 yang pasti,

hari2 yang pasti bagi mereka yang menyandarkan harapan pada jalan kebenaran..
dan itulah jalan yang telah islam berikan...

-selamat malam awak-

moga saya dan awak bertemu di hari- hari yang pasti
------------------------------------------------

menunggu utk di jemput walaupun aku bukan seorg bidadari~


*aku dpt karya ni dari hasil blog walking, tp aku dh edit2 sikit kasi lebih macho.hehe.. too sweet rite? suke sgt artikel nih.

0 comments:

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers