Semalam aku kije dari kui 2 ptg sampai 10 malam kat ER ( emergency room) utk posting surgical. Ya Allah.. byk sgt accident cases. . Mmg lar letih , tak dpt duduk langsung. Klau dulu aku takut sgt tgk org darah2 accident, sekrg..takut gak tp cam terpaksa la hadapi dan menangani patients cenggitu. Hmm. semalm tu , ade satu case.. lengan diek hancur kene gilis. hmm. menjerit2 kesakitan. kene amputasi tgn die. hmm.
Ada satu kes kematian. kanak2.. accident. kepala die cedera berat.
Ada gak husband and wife.. parents kepada seorg doctor unair.. accident. Wife die cedera otak berat. Husband cedera otak ringan. Hmm. sedih tgk.. teringat emak dan abah.

Sebenarnyer, setiap kali tgk patients, aku mmg akan teringat org2 di sekitar aku. hmm. tu sbb kdg2.. mmg kene byk sabar dgn patients, keluarga patients.. sbb kite kebe phm gak situasi dan posisi mereka bila org terdekat accident atau sakit. Tentu setiap org inginkan treatment terbaik utk org2 yg mereka sygi kan. hmm.
Byk ragam..byk kerenah.. hehe. suke sbb byk sgt kenangan masa intern. huu, arini ari last aku intern. start 2 ptg sampai 6 pg esk. 8 pagi esk laks aku akan msk posting baru.. Forensic! =)

hmm. sedih gak rasa nk tinggalkan idup sebentar sbg koas bedah in UGD ( unit gawat darurat) kenangan.. yg tak besh dan besh.. semua tetap menjadi memori terindah kan! walupown kene marah ngn dokte ke..hape ke.. itu kan proses belajar. ekeke. dan mmg manusia ni mcm2 ragam . ekeke. aku pown byk ragam gak. hehe. =) tp itulah kenangan . besh. seyes aku kata besh. tp.. indah utk di kenang, tamo ku ulang =p.. biar ia berlalu. ngee. idup sebagai dokter muda harus terus!!! hurrray! ;)

Sebenarnyer byk perkara yg di latih masa intern. bygkan selama 3 hari.. tdo tak cukup.. hanya 2- 3 jam jekdan ini berlaku selama 2 weeks. ( klu dpt tdo). hehe. tak duduk2. aku ni dh la..tak larat berdiri jek. tp masa intern terpaksa..so dh jd cam oke laks tak tdo..tak duduk..jln jek..walupoen mmg sampai bengkak dan sakit kaki woo. hehe. tp tu la kenangan kan. menarek2! mmg aku ckp..aku sgt letih... klu rehat tu.. baring jek. terus leh lena wooo. mantap. masa tu mmg terasa nikmat TIDO. hehe. =)

hehe. sekian dulu.

take care! jaga diri bebaik. "semoga Allah senantiasa memelihara kesejahteraan kita dan mempermudahkan segala urusan kita.."

0 comments:

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers