Perasaan yang di rasakan saat ini sayu. wakah kah kah.

Sayu pulak kan. Hari- hari countdown. Kira punya kira. Las Las. Rasa macam. Wah. Goodbye everyone here, goodbye everything. Goodbye Indonesia. Hahaha. Tapi masih ada lebih kurang lebih 13 hari lagi di sini bersama kawan- kawan. Hahaha. Mungkin sekarang ini, masing- masing dah bosan dengan each other. Masing - masing da rasa tak tahan mau pulang. Tetapi, emak saya kata. Nanti mesti rindu zaman itu lagi. Takpelah. Memang betul. 6 tahun tu, sama- sama. Gaduh sokmo. Gembira pun byk. Sampai dah kenal perangai masing- masing.

Tiada yang pernah sempurna. Setiap orang itu pasti ada kekurangan dan kelebihan. Sedar atau tidak sedar je.
Gila ah, First year. Byk la kenangan. Terlalu. Dikumpul2. Kisah imigrasi, kisah sistem sks, kisah yuran, kisah dekan. Ya. Semuanya. Hehe.

oke. nama aku Hafizatul Akmar. Banyak orang cakap nama akmar ni nama lelaki. betul kot eh? hehe. Ustaz kata.. maksud nama aku memelihara bulan. hafiz --> memelihara dan alqamar --> bulan. Begitulah. Tetapi mungkin kerana pembawakan nama , aku agak- agak seorang yang tidak ayu dan panas!! sbb aku satu lagi ahmar --> angin ahmar . hahaha. tapi aku akmar. lain ok. tetapi aku memang seorang yang panas baran. Cepat marah tapi cepat ok.

Anda percaya pada karma? Yang baik dibalas baik, yang jahat di balas jahat? Haha, kalu aku, aku kutuk orang, benda tu akan berbalik pada aku atau adalah apa2 yang menimpa aku. Dan, pernah aku cakap nak calar kereta seorang dokte ni. wakakaka. Terus aku jatuh. wah. Allah nak tunjuk. Jangan buat jahat dekat orang. Tetapi Alhamdullillah, semoga Allah senantiasa beri petunjuk.

Anda percaya tentang ketulusan hati? Kalau orang cakap aku ikhlas. anda percaya? Oh tidak.

Aku harap dapat senangkan hati semua orang sebelum aku tinggalkan tempat ni.
Aku harap aku dapat tinggalkan sesuatu yang baik pada semua.
Aku harap aku dapat jadi seorang yang sabar.
Aku harap aku akan jadi budak baik.

amin.

0 comments:

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers