ini lah gambar hadapan umah sewa aku di Indonesia-
dlm umah ini terdapat 8 kamar- 6 di bawah dan 2 di atas- ada 3 kamar mandi (toilet)
satu ruang tamu- satu dapur- hoho!

msk jek dlm umah ini- bagaikan msk dlm gua- mengapa? hehe- pertama : coverage enset yg terlalu minima- tp ade telefon umah yg berfungsi baek- klu nk full bar coverage kene nek tingkat atas- huwaa3- bilik aku kat bwh ( > o < ) kedua : jaringan internet yg weng thp maksima- okeh- ini merupakan musolla yg berada di hadapan umah kami- makanya : mmg dgr azan betui2 jelas di cuping telinga- hehe-

td g jln2 blog2 org- singgah blog kak famia- die bercerita ttg follow mem follow-

hmm- kt indo ni- aku dan kwn2 dh biasa dah kene follow2 nie- hehe
kisah 1 : aku nak g class- masa tu aku jln sorg2 jek sbb aku class ptg- OTW jupe zahra n aliza diorg class pg- then, diorg ckp "akma, klu jupe sape2 yg aneh- ko wat tahu dan jln terus jek" ..opss , dadaku berdebar2 dh- haiyoo- tp ape2 pown, aku ade payung sebagai senjata-..aku pwn jln terus- hmm- seperti yg di jangka- ade satu org bapak ini- kelihatan "otai" pakai topi..hmm- setiap yg lalu die akan tanya sesuatu- hmmm..dhla jln sorg2- di blkg tade org- hmm- dari jauh die dh usha aku.. mulut aku dh kumat kamit baca ayat kursi- takut weyh!- akhirnya mata bertentang mata! payung di tgn kanan- die tgk aku, aku tgk die- "aku bg muka serius" (dlm hati berdoa...ya Allah, selamatkan aku" .. lega, bila bapak itu jln terus- hmmm- lega- balik dari kampus- sanggup lalu kot jauh.ahahhaa-

kisah 2 : malam . pas magrib- aku ngn amni kuar- g atm BNI- ..OTW- aku terserempak lah "mamat2 yaitu dlm 4 rg klu tak salah..tgh mengamen" ( pengamen : org yg menyanyi sambil main gitar kt jlnan or dari umah ke rumah ..kemudian tadah tgn minta duet) - huuu- kami wat bodo jek- jln jek- sekali diorg follow daaaa- hmm- mula2 cm jauh- maken lama- aik- suara makin hampir.. "aku tgk amni ..- "amni, jom larik" ape lagik pecut 200 m ar- sampai jln besar- nampak org ramai kitorg stop- ..huuu- selamat! -

kisah 3 : nk g exam- tak ingat exam ape- ramai2 masa tu- tp yaaa...cewek2 manis semuanya- hehe- menuju ke jln besar nk g campus! tetibe- ternampak seorg " jejaka saket jiwa" waduhh rekk!! gawat" die leyh laks standby kt tepi jln tu...tgk kt kitorg- ..haishhh- semua takut.ekekke- lawak!- akhirnya die jln sikit- ..maseh tunggu kitrg nk lalu situ-..akhirnya kami terpaksa lintas jln- lalu jln sebelah sana..sampai depan campus- lintas lagik- ternyata "jejaka saket jiwa itu ade di depan campus".. sungguh die amat mencintai kami semua- ekeke- tp kami berjaya msk pitu pagar campus dgn selamat!

kisah 4 : aku dan naimi- ptg lepas asar- kuar g mini market ..tibe2 ade "pakcik saket jiwa"..ikut kami- ahahha- nie plg kelakar- sbb aku mmg penakut, ternyata neimi pon takut.wahaha- elk sgt laa tu..kitrg jln cepat2.."pakcik saket jiwa" itu ekot...kami lintas..die pwn lintas..kami lintas lagik...die lintas lagik..ekeke- berakhir bila- ade seorg bapak ni tgk- dan die tegur kami.hehe- waduhhh!! kelakar!!-

kisah 5 : aku, amni, zahra, aliza. g alun2 naek angkot- aku pakai beg galas belakg ngn amni. hmm- tiba2 tali kasut aku tercabut. i stop..tetibe rasa cam ade org pegang beg aku dari belakang..then, i turned back!!.. tawww ape??? huh! seorg jejaka indo pura2 tgk tempat lain- tp zip beg aku dah terbuka!!- huuuuu- seb bek la..klu tak abes duet aku- selepas peristiwa tu- aku sgt hati2-

kisah 6 : hilang rp 700k - dlm umah sewa ku sendirik- .. huuuuuuuu!- ini agak aneh- huuu

hehe- nie baru kisah2 berkaitan aku- byk lagik ttg kwn2 aku- ..kene curi enset lam angkot..kene ragut-
huuuuu

dan yg terbaru- di area gang patimura 1 nie...ade sorg pakcik yg tak bape "center" huuu- tp die tak kacau org- ..mula2 aku takut- pastu kwn aku ckp- senyum jek- then, aku pown senyum klu jupe die dan ckp " permisi pakkk" sambil senyum- bila lalu depan umah yg die salu melepak itu-..

hmm..kesian kan- kat org2 cenggitu- bukan mereka pinta jd begitu- selagi die tak ganggu kite- munkin kite patut buat biasa2 seperti berkomunikasi dgn org normal- tp klu rasa2 die dh aneh- cepat2 laaa larikkk!!! hehe


so, "sila hati2! "

daaa

2 comments:

Huuu..bahaya, kena blajar flying kick nih..pape bnyak berdoa pd Allah, semoga Allah menjaga kamu.

hehe-

yer..ameen..

terima kasih ..hee

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers