gambar hati manusia - hehe manakala lam cwn kopi itu simbol hati yg selalu manusia gunakan-


hati tercemar + akal kecil + pita suara + tade kerja --> suara2 tidak penting --> cerita2 tak betul

2- 3 hari yg lalu- ntah hape2 jek- dgr gusipp ttg umah sewaku sendirik-

mama kepo bikin cerita panas- padahal dak2 umah aku maintain macho', tak sempat nk bergusip dgn tetangga- tetapi tetangga yg bergusip ttg kami-

ate, semua jd salah!-
1) aturan buang sampai harus awal pg jam 5 pg kot. selain waktu itu takleyh- sampah takleyh ada depan umah- letak malam sebelum tido pown kene komplain- yg beshnyer- letak sampah plastik besaw- pakcik yg amek sampah leyh bukak kutip yg kecik2 dlm ituu- sampai bertebaran- buruk mata memandang- tibe2 jam 7.30 pg, di depan rumah ada ibu jual sayur dan ikan dan ayam dan lain2- dgr la desas desus- pot pet2- kutuk umah depan. ampess- aku senyum. jemur bj- mmg lar makcik2 ini takde keje bergusip saje-yer perempuan suke gusip tp gusip ar menda2 ilmiah sikit yg ade gak manfaat nyer- lahai- munkin itu cukup ilmiah bg mereka.

2) seramik lantai mengelembung akibat cuaca yg hujan terus..dan pecah 2 blok. Ibu tuan umah ini, suruh tuko baru..pehh, duet kitorg lar kan- pehh- dah tu kami g sepital diorg mau wat keje kat umah..kem salam- tak di izinkan- kerna "kami tak percaya kamu2-kalian itu mmg tak leh percaya daaa- pengajaran selama 4 thn lebih di bumi Indonesia "never trust them"never!''
munkin kerna desakan uwang- sanggup ambil duet org" pehh-

3) bawak mulut? bawak cerita? pehh- menda yg tada jadi ada- ape ar- dtg mlm2- bawak cerita yg ntah mana asal muasal nyer- bikin aku jadi takut- dah bape malam aku tidur dgn lampu yg terbuka- mmg bukan aku klu tido dgn lampu terbuka- tapi di sbbkan cerita itu- aku sedikit merasa terganggu- aku mmg penakut- arap maklum-

dtg2 leh tanya.."benar ta' ada........................? "

tekejut.."siapa yg bilang? " .. terkedu- tadelaks kwn2 citer- tanya lagik..wat2 tak phm- ..

"ya, kamar yg besar itu"
waduh rekkkkk, kamar aku lar yg besar klu kat bwh ni..paling belakang.." bikin hati kacau, takut ar! dh laa ckp mlm2- mlm tu mp3 Al Quran terpasang sampai subuh ler- lampu terbuka sampai subuh- tido jd tak lena-
ape eyh? ibu tu tak tahu aku laa yg duk kamar itu- aku wat muka pelik. dlm hati bila laks aku ada cerita apa2- dan alhamdullillah setakat nie takdelaks ape2 aneh yg berlaku-
tapi aku mengambil langkah tuk diam jek, tak ckp pown tu bilik aku..tup2!
die kata kamar atas laks! dasar! apa tujuan kamu eyh? nk takutkan kami? atau ?? aku pown tak paham lar- haiyoo!! bikin hati agak panas tapi mmg agak takut- menda2 cmnie- tp- cm biasa- kuatkan semangat sajek lah , kerna kita yakin- semua makhluk di muka bumi ini milik Allah.

anehnyer- bila laks aku g cerita kt org2? bila laks ia terjadi? aku ni takde lar ramah sgt ngn diorg- plg pown..nk jln g sepital..OTW- tegur, tunduk sikit (ala2 org jepun dh) ,senyum sajek- pastu cpt jek langkah g sepital takut lambat.tade masa laks aku nk cerita hal2 tak penting ini-

kdg2 aku terpikir, besh jadi org Islam yg pekak , bisu, buta - suci tul hatinya- bersih- klu bedah ..fuh! sure cantek hati itu.- hoho- klu bedah hati aku ..walaa! byknyer tompok hitam- adesss- semoga aku berubah-

Semalam, kwn aku bercerita ttg bakal kakak iparnya, yer- aku pown ade di sini- kerna daku pown bakal dpt akak ipo- well, kisah aku, dh reda, bila aku dh jupe dan burak2 ngn kak lena(bakal wife abg apis)..detik hati "oke ar akak ni, besh gak- - nie kisah akak ipo die- die cam rasa berat hati..hehe- nie lah dilema adek2 bila abg tiba2 nk kahwen, mmg cam dah tiba masanya- tp kdg2 kami sebagai adek2 merasa berat..hehe- tapi biasalah- dh lama2 oke lar- kite akan rasa besh bila bertambah ahli keluarga- yer!! sgt meriah sekali!- wee! yg plg besh adalah- nanti kerja2 dapur semasa raya akan bertambah tgn2- hehe- yelah,sejak akak aku kawen- aku jek perempuan! yerr, abg2 aku dan adek2 laki aku tak pandai wat keje dapur, tp bila raya diorg kesian kt aku- ahahha- sampaikan- semua nk tolg kt dapur, cuci pinggan- bubuh kuih- keh3- kira cam raya thn ini- maybe aku raya di perantauan..haha(cam jauh sgt) sbb aku takde cuti- huuu- jadinyer, sekurangnyer- ade kak lena leyh tolg mak kat dapur kan.hehe-

yer- kenuri abg hafiz pada 06062009 di Kuala Kangsar- 01062009 di kuala krai, kelantan- hoho!

aura2 cam aku tak dpt balik dh terasa- hoho! sbb munkin ye..munkin- klu ikut senior2 sebelum ini- aku akan berada di posting Internal medicine sbg junior pd ketika itu- jelas2 lar- aku takleyh pulang jika itu berlaku- sekian- hoho! itu hanya perkiraan- tapi aku maseh mengharap utk pulang..hehe- meti besh berada bersama org2 tersyg merai kan kehadiran org baru kan..huu- tp apekan daya- ..hehe ( nyampah laks ku ape yg ku tulis ni) :p

erk- panjang laks-
sekian-

kesimpulan : mari jaga hati- hati bersih-perkataan bersih, perlakuan jadi bersih-

:)

huu- sebenarnyer- aku tak suke nk taip pnjg2, tp cm laju jek nie- ayat pown bertarabur- haha- biar jek lah- satu hari aku baca balik-sure kelakar :p



mereka adalah teman tidur aku selama 4 thn lebih dh- hehe- ade lgk senarnyer- tp 2-3 aku dah kasi kat anak saudara sorg ibu di umah sewa lama aku- hehe- yg nie jek tinggal- syg laks- sekrg ni aku dh tak beli menda2 ini (beli yekk- tade sape nk kasi kecuali yg pink tu-kwn2 aku kasi.hehe) kerna merasa ada yg lebih penting seswai dgn kedewasaan diri dan kematangan akal yg terserlah- :p org kata tak elok kan ade menda2 ini, tapi ini bukan patung yg menyerupai ciptaanNya- dan bukan perhiasan kerna aku guna masa tidur- kdg2 ada yg dijadikan bantal, ada yg dipeluk- ada yg tuk thn langsir dari terbuka- wahaha- lansir kunin sbb free- tuan umah ni yg siap psg..gune jek la.hehe

ini pula adalah chocolatos favarato kwn2 dan aku! siyes sedap. die cm ala2 love letter lar- gulung2 dlm isi cokelat tp yg ini lebih besar dan padat dgn cokelat- sedappp! :p


oke- nie adalah telekung parasit- ahaha- mmg org sini panggil parasit sbb die leh dimampatkan- tekstilnya leyh dimampatkan jd besar itu saja- senang di bawa kemana aja- takdela kene pakai telekung yg kt situ- salunyer..huuu- bau yg tak enak, agak kotor klu takde yg menjaga- huu- jadi bawa nie kemana2 senang- msk lam handbag pown leh- sbb kecik jek- begitulah- hoho- kat mesia mmg ada- tapi org tak suke sgt- aku kat sini pakai jek- sbb senang nk bawak g memana- kecil- selesa sbb sendiri nyer telekung kan- hehe- (cam promoter laks :p ), oyh ye- ade mcm2 warna- pilih saja- huhu

hee- itulah mereka2 yg seharian aku tgk- - hehe- yg di antara nya menceriakan hariku.. !

sekian! ;)

2 comments:

bagi-bagi dong gery chocholatosnya...
tapi aku suka grey pasta kok....
heheheh...
salam dari yahya pintor nst
dan MAN 1 MEDAN

bagi-bagi dong gery chocholatosnya...
tapi aku suka grey pasta kok....
heheheh...
salam dari yahya pintor nst
dan MAN 1 MEDAN

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers