impian dan harapan-

aku ade sebuah cerpen- yg hampir 99% kisah aku- dan impian aku

bolehkah jadi kenyataan?

itu aku tidak pasti..

org lain ada impian.. aku? buat masa sekrg aku hanya tunaikan kewajipan sebagai seorg anak.
cita2? ini yg abah dan emakku inginkan- tapi alhamdullillah- aku rasa ini yg terbaek utk aku. setakat ini, ini jek yg boleh aku buat utk membahgiakan mereka.

impian aku, adalam kebahgiaan org2 tersyg

bila org kata, mereka byk impian..
hehe
aku terfikir..apa impian aku yek?
hidup aku mudah- tak byk menda yg aku kejarkan.. tetapi aku munkin menghargai suatu peluang yg telah di berikan- dan aku akan menggunakannya sebaik munkin.

ada org impikan kehidupan yg mewah.
aku? - itu bukan impian aku
aku hanya impikan sebuah keharmonian.. mewah itu bonus- tapi biarlah mewah budiman- mewah beriman. jgn sampai aku lupa diri.

itu aku sukakan kesederhanaan-
aku tak suke org yg berlebih2 an.. bg aku..sederhana itu yg terbaik..
hidup bersederhana..munkin kerna aku mmg di besarkan tanpa kemewahan- hehe

ada yg ingin itu dan ini..aku? ntah
cm aku salu kata..aku cari cahaya- kdg2 aku terleka..
kdg2 terlalu byk cahaya dtg ..aku menjadi silau..akhirnya kabur..
dan aku lari ..
dan cahaya itu hilang

hehe- ape impian aku? aku tak tahu-
sbb ..aku lebih suke pd prinsip.." aku tak tahu aku mati bila, dan ape jek harta yg boleh aku bwk di akhirat kelas"-
"dunia adalah ladang utk di tuai di akhirat"
tetapi...

ustaz kata " bekerja seperti idup selamanya. beribadat seperti mati esk hari"

cuma satu

aku harap .. "kite hargailah setiap masa ini. kerna..masa ini akan berlalu.., masa depan belum tentu kita maseh seperti sekrg..hargailah! .. mati tak kenal usia, jantina,pangkat, harta-

hargai la org2 tersyg! hargai lah diri sendiri- kerna- di alam kubur kita tiada teman kecuali amal dunia yg memberi kebaikan, doa anak2 yg soleh..sedekah amal jariah-
hmm..

ingatlah M.A.T.I

4 comments:

huuu. ade cerpen. adakah ini cerpen yg dimaksudkan?

bukan ar- cerpen tak di siarkan- tapi cerpen itu pernah di baca oleh insan2 terpilih sajek..hehe

Haha..cerpen ajaib? :p

ezad :yer- cerpen ajaib! :p

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers