sengal2 badan aku + kepala berat + mulut pahit + tade selera (tapi mkn gak)

( > o < )

homesick maa

now, aku dh ade pet, anak kucen- hihi- tgk bwh sana, ada momogi (anak kucen) dan yuyo(anak ikan) cumil2- aku suke anak kucen. dulu masa aku primary school- aku ada 3 ekor anak kucen. tapi semua nya akhirnya mati.. masa tu balik dari ngaji ptg2- ..uwaa! nanges gak masa tu..yoyo jek, siap ade kubur..baca doa agik ngn adek2 ku..ahahha

pastu tak bela kucen dh. mak tak bagi. hoho
akhirnya- mak dan abah beli aqurium dan bela ikan2- ..besh- aku suke tgk..klu duduk depan aquarium. rasa tenang..seyes- try tgk- =p

aku suke arnab gak- dulu- belakg umah tok..pakcik tu bela arnab- aku salu pinjam..men2- hihi

tu antara binatang yg aku suke-
yg tidak suke..plg tidak suka! adalah LIPAS

giler tak suke lipas. sbb nyer- masa aku form 1- masa tu kt asrama. aku katil atas- elok2 jek tgh baca pendinding katil..setiap penjuru katil tu kan.. masa tu dah light off- tgh baca doa tido..sekali- ..seekor lipas terbang dan msk dlm baju aku! uwaa! ampesssss..geli gilerrr- eiii-
fobia2 sama itu lipas.

yg kedua ULAR tedung (UT)-
hmm- ni kisah ikut akak aku g sepital gerik. aku landing atas katil.akak aku kt bwh..dgr radio..tetibe azan magrib. aku nk tutup radio. sekali..huuu- msk la U T dlm bilik akak aku.
huuu- masa tu..mulut kumat kamit baca ayat kursi- takut, akak aku seyes dh panik- kepala U T dh kembang, aku terfikir, klu die dtg ke arah kami(atas katil) aku nk serkup ngn selimut jekk lega bila .last2, die msk lam almari..leh laks tetiba almari tu terbuka, kitorg nk kuar mmg takleyh ..lokasi UT kt pintu msk..almari pown kt situ. legaa bila die msk lam almari- akak ku terus buka pintu dan call pihak2 sepital. itu la saat yg aku rasa- sgt menakutkan. sbb before tu baca paper ttg atok kene patok ngn UT ..mati. huu.

begitulah.
huu-nk tido.

4 comments:

Macam akak ipar sy jek takut lipas mcm nak giler takut walaupun jarak 100m, kalu ular sawa tak takut plak..pelik2 :p

hehe- lipas sbb..aiyark..geli woo- adesss- sbb die kecik..erkk- sukar di gambarkan- hehe

Assalamualaikum..salam kenal berblog........

waalaikumsalam..salam kenal jugek!

=)

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers