cerita 1 : Ny M. Ibu ni adalah patient aku kt ward 9 sekarg ni. sgt2 tersgt la kurus, nk check bp (blood pressure) diek pown cam..adesss la. hmm, beginilah naseb pesakit cancer endometrium. hmm. kurus, tidak berdaya..umurnya suah 58thn. tetapi, ibu M maseh buleh membalas senyumanku. hmm. ceritanya adalah.. kisah "hubby dan wifey" antara ibu M dan suaminya. aku melihat setiap hari suaminya akan sentiasa ada. hmm. dukung dan mandikan isterinya..suapkan makan. ya Allah, sayu sungguh rasa hati. Di wajah suaminya..kelihatan baik2 aje, tetapi jika ku lihat mata nya, tergambar kesedihan yg tidak terhinggakan.. sungguh setia sang suami menemai isterinya yg sedang berjuang dgn sisa2 kehidupan ini.
" suaminya itu bagus sekali, baek banget " kata nurse di situ kepadaku..sewaktu kami sama2 melihat suaminya mendukungnya dari toilet.
begitulah.. yg di katakan cinta yg membawa kepada sebuah kesetiaan, walupown..rupa sudah tua, badan sudah tidak berdaya, apa pun sudah tidak berdaya..namun, kasih syg..cinta masih kekal.

cerita 2 : tadi, aku ke surabaya. talk show. TV indo pasti! :p ..msk tv td aku ..sipi2 jek, walupown duduk di meja VIP.keh3. rupa2nya, kami ni sebagai pemberi semangat kepada Dr. Mulyohadi. hihi. panas tapi lamm tu..adesslar..pastu terus lek malang, singgah mkn di restoran Kolam renang.beshh! alar2 tasek Raban ar tempat diek. tp tasek raban lg cantek..or ala2, Village restaurant. hehe.

cerita 3 : kwn2 aku balik mesia. huu, aku dan zara je tak.sbb aku oncall esk (24hours) dan ahad pown (24 hours). hoho! ape kan daya.. teruskan perjuangan ku!..ekekeke :p
hmm, tp cam aku ckp, aku rendu sgt2 family aku..rendu semua urg2 tersyg kt malaysia. semoga mereka sihat2, dan baik2 saje.

cerita 4 : isnin depan, aku dh jadi senior kat posting obgyn tu. hehe. jadi 1 bulan jek lagi, utk beredar ke posting yg lain. hhuuu.. all the best! dan.. welcome, pada bakal2 kwn2 ku yg nk msk posting obsgyn.hee! :p

cerita 5 : huu, tak tahu nk citer pe. tp rasa cam 5 tu ganjil kan.hehe. perasaan aku? rasa nk cepat2 abes study, back for good. hehe. rasa nak balik mesia sekrg gak! ekeke. kadang2 aku rasa cam takyah fikir masa depan byk2 sgt. cukup menetapkan impian dan matlamat. sbb aku rasa yg paling penting adalah apa yg kamu lakukan utk menghadapi hidup ini. org kata " jgn hanya tahu berkata2, tp.. melakukannya!" huuu

hidup aku semakin baik, sbb rasa2 cam aku dh agak buleh menyesuaikan diri.
terasa nk mkn durian pls! :p
sgt rasa nk peluk mak dan abah! huu

malang, 6.14pm. 8th April 09

3 comments:

"Sipi2 jek aku masuk TV" hehe, lain kali pakai kasut tinggi..ekekek,Kuar kat TV Indo ke? kat JB ni dapat siaran Indo SCTV & RCTI jek..hehe :p

Apa ym mu Akmar? :p

ahaha RCTI aritu.. hoho

ym : hafizatulakmarhussin@yahoo.com

hoho

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

Followers