anak baik
perbualan 1 :

cik V : aku loh belum mandi. kesiangan. bgn telat..

cik akmar : loh.ahaha. ngapain? subuh nggak?

cik V : yelah neng, aku bgn jam 2..terus nonton movie.ahaha..sampai subuh.

cik akmar : wah, nonton movie, klu udah bgn..tahajud aja..hihi. (sengih, aku pown dh lama tak qiam, astaqfirrullah..)

cik V : senyum..iya2 lah..bgn tahajud..terus kan masih lama mau subuh..aku takut terlepas solat subuh..jd pas tahajud aku nonton movie..

adess baeknyerr. huu

perbualan 2 :
cik V : kamu klu bulan ramadan terawih nggak?
cik akmar : iya sih.. tp 8 aja.. biasanya emak dan abahku teraweh 20.. aku pas 8 rakaat, terus ke belakg masjid dan tido.hoho..
cik V : ahaha, tp aku..biasanya..bikin 20..kerna..klu 8 tu..aku takut Allah, merasa nggak enak..

cik akmar : grr..terpana..

perbualan 3 :

sembg pasai family..
cik akmar : nggak panas ya V? pakai jubah..dlmnya kaos ama celana pnjg..
cik V : klu nggak pake gini, aku merasa nggak pake apa2..
cik akmar : mama mu pake jubah juga kayak kamu?
cik V : mama ku loh nggak udah nggak pake kerudung..

huuuuuu

baeknyer cik V. thanx cik V.. beberapa perbualan kite arini benar2 msk ke sanubari ku..insyaAllah. semoga beri perubahan dan kebaikan pada aku.
aku doakan mama cik V akan ikut jejak cik V.


perbualan dgn seorg specialist obsgyn Dr I A

dr I A : benar ta dik, ttg raja kelantan dan manohara itu?
( die cube speaking ngn aku actually.hehe)

cik akmar : hmm, i don't know the true story doctor.. =)

dr IA : bukan apa, saya takut.. cerita ini di reka2 aja.. masa sampai begitu.. saya nggak percaya lah.. cerita2 begini bikin hubungan malaysia sama Indonesia jadi tidak baik.

cik akmar : ya..tapi saya emang nggak tahu.
dr I A : kamu setuju nggak klau di madukan? jadi isteri kedua ..atau lelaki kamu mahu nikah lagi?

cik akmar : kalu sy sih, jujurnya nggak mau sih..
teman2 pown jwb menda yg sama.. ade 3 gurls kat situ..cik akmar, cik amni dan cik icha..

hehe
Dr IA : jgn mau ya..
hoho
dr I.A : di malaysia, g mana? bisa nggak poligami?..
cik akmar : bisa. kan dlm islam bisa sampai 4..
dr I A : mengapa ya..lelaki tegar..menduakan isterinya..nikah yg lain? dan kenapa perempuan sanggup di madukan atau menjadi isteri kedua..

cik akmar : hehe, munkin mereka ada sebab. munkin kerana terpaksa merelakan..ada masalah lain seperti tidak bisa hamil or lain2. kita nggak tahu kan..

dr I A terdiam..
dr IA : bukan apa, perempuan itu loh sering di dipermainkan..diperlakukan tidak adil..oleh lelaki..jgn sampai begitu. kalian jaga diri kalian baik2 ya..

cik akmar dan teman2 : baek dokte.. terima kasih..

huuu..sgt gentleman dokte nih.hoho

0 comments:

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers