Kini,

tiada sehari pun hari yg di lalui tanpa perasaan marah, benci dan takut.

hmm, goverment tamo bwk students kt sini balik mlaysia ke?

hmm, org sini dh tak waras. media masa cam hampeh. bulan puasa pown nk hina2, kutuk2 org lain..

pandangan sinis mereka? tentu saja. Namun, masih tetap kuat memberi senyuman, memberi bakti .. demi meneruskan matlamat.. aku di sini hanya utk menimba ilmu.

Sayang bangsa, tapi tak syg org seagama. Terlalu cetek pemikiran mereka.

Ahh. setiap hari, hati berdebar2.. takut.. " hari ini bakal menempuh apa lg? "

caci maki, hina, perli.. pandangan sinis.. bahkan sudah ada yg berani naik tgn atas kepala kwn aku. mmg "damn". bergelar profesor tp mmg ^(&*^(*&)UI_). Seorg prof, tidak mahu bg ilmu pada org luar, seorg prof menyatakan "saya tidak mahu menguji org luar" .. seorg prof mengatakan.."doakan org2 luar yg mengambil hak kita sakit.."

begitukah tingkah seorg profesor, ilmu tinggi, hati gelap. tak belajar agamakah?


ah. bulan puasa.
doa termakbul.

doakan kami di sini.

4 comments:

salam.
kema. sabar ye. Insyaallah selamat di sana.
ermm.xtau ape sbnrnye kemelut ni kan. if i were in ur shoes, mmg takut jgk la.
tp xpe2, lun doakan semoga kema n semua Malaysians di sana tak ape2, dilindungi lembayung Allah SWT.
Take care there, friend.
banyak2 doa, solat sunat, semoga dilindungi senantiasa.
Aminn

Sabar dan banyak2 berdoa, yang penting tetapkan niat kita untuk menuntut ilmu... dyna yang baca berita je pun dah rasa ngeri, ni kan pula org kita yang ada di negeri itu... tak paham kenapa org2 boleh bertindak macam tu... sabar, dan jangan ikut rentak mereka.... pasti ada hikmah.. kita lihat saja nanti..

Sabar dan doa banyak2 yek cik akma, sy juga mendoakan keselamatan anda, Prof itu mmg dungu al stupid, sentiasa ingatkan Allah, Semoga dilindungi Allah..Amin

terima kasih lun, dyna dan JM.

hal ni semakin reda. arap2. pasni segalanya akan baik2 saja. =)

About Me

My photo
No mountains too high enough, no oceans too wide. Cause together or not, our dance won't stop. Let it rain, let it pour. What we have is worth fighting for. You know i believe, that we meant to be. *takdir Allah dah tentukan yg terbaik utk kita*

Just Remember

When things are down
And you are out of your mind
Remember just remember
Allah is The Kind.

When your life is in darkness
And nothing is right
Remember just remember
Through the darkness,
Allah is The Light.

When nothing makes sense
And your heading for demise
Remember just remember
It doesn't make sense, but Allah is The Wise.

When times are troubled
And no one seems to care
Remember just remember
Allah won't hurt you, He is The Fair.

When your heart is breaking
And your pain makes you fall
Remember just remember Allah Sees it all.

When you are weak
And the road seems long
Remember just remember
Seek strength from The Strong.

When life is a burden
And everything is unstable
Remember just remember
Allah is The Able.

When the way is cloudy
And there is no one by your side
Remember just remember
Allah is The Only Guide.

When no one wants to listen
Or is willing to lend an ear
Remember just remember
Allah is always ready to hear.

When you are poor and penniless
And you are stuck in a niche
Remember just remember
Allah is The Rich.

When you are down in your misery
And there is nowhere to run
Remember just remember
You can always run to The One.

And when your scars are hurting
And your heart is in fear
Remember just remember
Allah is really here.

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Followers